fredag 20 mars 2009

Till min Dotter


Till min Dotter..och om min Dotter
Länk - Kommentarer (1 st)av Lisa den 20 mars 2009 kl 15:19


Det här inlägget var svårt att komma till skott med..Det har varit som jag berättat förut mycket Turbulens i mitt liv...Och senaste tiden ännu mer än vanligt.Att jag har många sjukdomar såsom fibro mfl..Är ju fullt tillräckligt..Men Natta har ju varit Jättetrött och mått dåligt på flera sätt under en längre tid och vi har ju trott att det berott på hennes situation med allt och att det är ju jobbigt att vara småbarns förälder mm...

Men hon beställde iallafall en tid för undersökning förra veckan för att få svar på om det berodde på hennes situation eller så att det inte var nåt kroppsligt fel..







och idag blev hon kallad till Doktorn för besked..Han hade både bra o dåliga nyheter sa han...Dom bra var att hon ej hade Leukemi som dom förut misstänkt men som dom ändå inte gjorde nån extra koll av då vad det kunde vara istället eftersom hon hade för mycket av nångra blodkroppar vet ej vilka nu,,OM dom hade kollat det då som dom kollat nu så kanske hon sluppit gått så länge med felet hon hade nu..







Jag blir så förbannad att läkare verkar ha gått olika kurser för att bli just LÄKARE för alla säger o gör ju olika enligt men läkarvetenskap som inte vill säga lite eftersom jag varit i deras händer ett otaligt antal gånger och fått olika diagnoser...Man ska tydligen ha gått nån slags läkar kurs själv för att tala om för dom utbildade att ni kanske skulle ta ett sånt prov också.....









Det prov som tagits nu visade på en sjukdom som heter pernisiös Anemi..

och det är alltså ett ämne som man måste ha i kroppen för att inte få en massa andra fel såsom Cancer,fibro,Minnes förvirring,demens,mmmmmm

Natta hade 100 i sin kropp man skulle ha 800 för att vara frisk...GANSKA så ILLA med andra ord...Så läkaren förstod inte hur hon orkade stå upp överhuvudtaget!!!!!! Detta vet dom ej varför man får eller hur det kommer sej ATT man får det men det är Ärftligt(Så nu sa hennes Läkare att jag lärade ta ett sånt prov också för Jag har ju nästan alla felen där utom TACK o Lov Inte Ännu cancer) Så min älskade Dotter muntrade upp sin mamma idag med o säga att du har väl bara 50 du så sjuk som du e jämt!!!(Gullig hon) nä skämt o sido,,Det behöver ju inte vara så men jag har fått tid nästa v,,,


JO så nu ska min lilla gumma få ta spruta varannan dag i 12 Dar(stackarn och hon som dessutom e spruträdd)sen får hon äta medicin resten av sitt liv + ta sprutor varannan månad...För det går inte att bota detta bara bromsa...Vi ska ta reda på lite mer om detta lite undan för undan..

så visst det är väl skönt att få reda på vad det var men inget kul ändå..Nu kommer det dessutom att ta ca 6veckor innan hon börjar må bättre så nu får vi hoppas att jag kan hjälpa henne lite mer me allt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar