måndag 9 mars 2009

Jag har nog en dålig dag idag..


Och bästa sättet är då ibland att få skriva av sej och det tänker jag göra nu......


Ja jag är Irriterad nu var Glad en stund men det ändrade sej jävligt fort...Tänkte precis när jag skrev förra inlägget så jäkla jobbigt allt har blivit här o krångligt...




Det är nämligen så förstår ni att jag flyttade hit för ca 2år sedan pga olika omständigheter,,,Men mest pga att jag var så jäkla less på allt tjafs som var i samband med min skilsmässa...Alla som skulle lägga sej i o Tycka en massa,,,visst inget fel i det och dom flesta var ju på min sida men det fick jag skit för av exxet..så det gick så långt att det bara var o välja han eller jag skulle stanna kvar i det lilla samhället vi bodde i och INTE ska ni tro att det var han som rörde på sej heller fast han sa det ett antal Tusen ggr....




Näpp det var jag som fick ta mitt pick o pack o dra(jag gjorde det frivilligt o gladeligen just då)Jag är rätt inpulsiv ibland när nån retat mej tillräckligt länge då Sticker jag...Bättre fly en illa Fäkta har blivit min slogan här i livet..ofrivilligt ibland men tvunget oftast...för att ORKA leva vidare...




Det var många tårar o tunga avsked ifrån mina vänner o nära o kära,,,men jag stog på mej jag hade som man säger på AA kommit till INSIKT (En annan story som jag tar nån annan gång)Missförstå inte nu o tro att jag varit Alkoholist...Alltså många försökte få mej att stanna kvar men jag drog som sagt...det var såååååå himla skönt att bli Anonym komma till ett ställe där ingen känner en...Bara att kunna gå till affären och inte behöva prata med varenda kotte så för att handla en liter mjölk ta minst 2timmar för att alla ska prata(Även Jag haaha)och att slippa ha ryggen fri o ögon i nacken för att ifall exxet också är o handlar och OFTAST ställde till en scen även i affärn!!! Inte brydde han sej om det inte,,,näe gap o skrik fick man stå ut med även där TROTs att jag bott ensam med mina barn då i 2år...HAN SLÄPPTE ALDRIG TAGET OM MEJ!!!




Och när han märkte att jag inte gav efter som så många ggr förr och kom tillbaks till honom då gjorde han mitt Liv till Ett helvete...skulle smutskasta och skämma ut mej...Men det blev bara så att det var han själv som skämde ut sej,,,Han som vännerna tog avstånd ifrån...Men det brydde han sej inte om...




Tänk en kväll när jag var med mina kompisar på byns inneställe Lilla kungshallen hette det...Vi trodde inte att han skulle vara där för jag hade hört ifrån mina barn att pappa skulle jobba i helgen ohhh va sköönt tänkte jag då kan man gå ut till Lilla kungsan utan att stöta på Idioten...Men tji va fel jag fick...Helt plötsligt när vi sitter mina väninnor o jag o skålar o fnittrar o har som mest skoj,,,knuffar pia (Heter ej så på riktigt) till mej..Shit han e här!! vavava VEm!




Hinner inte vända på huvet förrän han står över mej och SKRIKER !!! VA FAAn gör du här!!


OCH av nån konstig anledning blev jag INTE rädd just då utan reser mej lika häftigt upp som han kom han och SKRIKER TILLBAKS VA FAAN GÖR DU HÄR DÅ!!! han svajar till och tappar nästan balansen...sen kramar aset om mej o säger FÖRLÅT ÄLSKLING kan vi inte bara försöka igen,,,,DÅ blir jag vansinnig..knuffar till honom så han rasar över borden...och naturligtvis kommer vakten..Tjejerna säger fast dom inte visste då att det var jag som blev arg...Han antastar henne...varpå vakt 2 kommer och dom slänger ut honom.. då blir det ännu mer cirkus han gapar o skriker åt vakterna att det var jag som knuffade honom så det är hon som ska ut...




Men ingen tror honom(Jag blev skade glad då ELakt jaja men han har betett sej så illa jämt så jag tyckte han kunde få tillbaks skiten nu)...


Men för att detta inlägg nu inte ska bli flera sidor långt ojoj Blir lätt så när man kommer igång..

Men iallafall tillbaks till tråden som jag höll på tappa nu tack vare att allt skit kom över mej igen...Varför jag blev tvungen att flytta..och hamna här där jag egentligen INTE trivs till hundra procent jag försöker varje dag att se möjligheterna och att njuta av min nya frihet men det är och blir svårare för varje dag....


Men jag vill inte ge Idioten rätt heller o komma tillbaks(För det har han slagit vad om må ni tro)hon kommer inte att klara av att bo därborta utan sina vänner o långt ifrån dessutom...

Den fan ska inte få rätt har jag hela tiden tänkt..jag ska bygga upp mitt eget liv här tillsammans med min nya sambo o mina barn(som jag har båda här nu)....MEN som jag sa ibörjan motgångarna har varit många här mest med boendet,,,men sen att det inte är så lätt att finna nya vänner,,, trots att jag är en väldigt social person så har jag varit rädd nu för det också jag vill inte ha en massa spring heller av kaffetörstande skvaller kärringar som inte har nåt annat för sej än att smutskasta sin granne,,,jag har liksom vuxit ifrån det tröttnat vill kunna va själv vill kunna va anonym....Men man kan ju inte både få kakan o äta upp den och det är det som jag måste jobba vidare på och hitta nån som är lite lagom...Hon fanns här men blev som för mej hennes hemlängtan blev för stor så hon flyttade HEM(Trots att hennes helvete var snäppet värre än mitt)så valde hon att återvända fast inte riktigt ända hem utan en bit ifrån..


så nu känns det också ännu värre nu har jag ingen här...och Tänker inte leta ihjäl mej heller efter nån att umgås med,,,Nöjer mej med mina nätvänner så länge och det är såå himla sköönt att ha er här...


Ha en fortsatt bra Måndag så kanske vi hörs lite senare....

Nu lär jag kolla varför dom ALDRIG kommer nån gång med Spisen!!!!! Kanske inte blir nåt idag heller....Man har ju vant sej med att vänta!! Haha ELLER HUR,,,,,,,,





1 kommentar:

  1. Det där känner jag igen mig i jag blev också tvungen att flytta idag har de gått 5 år med en massa hot att om jag inte kommer tillbaka så bla bla.Mitt ex har använt barnen så att de har mått dåligt för att försöka få mig tillbaka .de finns as till allt men stå på dig hitta nya vänner de gör man men de kan ta tid

    SvaraRadera